הדירות הווירטואליות של ענבל אור אושרו לבנייה

בפרויקט שד' הילד בר"ג מכרה אור 112 דירות במגדל שאושר לבנייה עם 77 דירות. עכשיו אושרו הדירות הווירטואליות ע"י הוועדה המקומית, בתמורה להעברה של שטחים במגדל לטובת שטחים ציבוריים.

ענבל אור שיווקה את הפרויקט בשד' הילד פינת ז'בוטינסקי בר"ג, פרויקט במסגרת קבוצת רכישה. בתכנית בנין עיר אושר לבנייה בפרויקט זה, מגדל בן 24 קומות שכולל 4 קומות משרדים ומעליהם 77 דירות מגורים.

בפועל מכרה אור 112 דירות, כשמתוכן 14 דירות הובטחו ע"י אור לבעלי הקרקע במסגרת עסקת קומבינציה.

 

 צילום: מתוך אתר תפוז אנשים. 

 

ענבל אור עדיין מסובכת עם בתי המשפט ויש עוד דרך ארוכה לסיום הפרשה. בינתיים הועדה המקומית אישרה לבנייה את הדירות הווירטואליות שמכרה אור, בכך הבטיחו לרוכשי הדירות שרומו שכספם לא נעלם.

 

לאחר פיצוץ הפרשה של אור ועם פירוק הקבוצה שבבעלותה, קבוצת הרכישה של הפרויקט בר"ג אורגנה מחדש ע"י עו"ד מימון אביטן, במטרה להציל את רוכשי הדירות שרומו ונותרו בלי דירות ובלי כסף. הם פנו לוועדה המקומית בניסיונות שכנוע לאישור תוספת הדירות הווירטואליות.

 

בוועדה המקומית שנערכה בדצמבר האחרון, תמכו בהחלטה לאשר את תוספת הדירות רוב חברי הוועדה למעט שלושה שהתנגדו. שלושת חברי הוועדה שהתנגדו – אביהו בן משה, אדם קניגסברגר ורועי ברזילי, הסבירו את התנגדותם בכך כי בעצם אישור זה הם נותנים זכויות בנייה על בסיס הונאה שבוצעה.

 

לאחר התנגדות הוועדה המקומית, פנתה קבוצת הרכישה בהובלה של עו"ד אביטן לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. בוועדה המחוזית, הבהירו כי יסכימו לתמוך באישור תוספת אותן דירות, בתמורה לכך שקומות המשרדים התחתונות במגדל, יועברו לבעלות העירייה ויוקצו לצרכי ציבור.

 

בעקבות סיכום זה, אושרה השבוע בוועדה המקומית תוספת הבנייה לדירות הווירטואליות שנמכרו ע"י אור במגדל, בתמורה להעברה של 1,550 מ"ר שיועברו לטובת שטחי ציבור בבעלות העירייה.

 

 צילום: מתוך אתר תפוז אנשים

 

רועי ברזילי, חבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה: "עיריית רמת גן היא לא חברת ביטוח לעסקאות נדל"ן כושלות, ולמצגי שווא של קבלנים או יזמים. הבהרנו כי לא נסכים להגדיל זכויות בנייה ללא תמורה משמעותית לציבור. השטח שקיבלה העירייה בתמורה ל -32 הדירות שביקשו להוסיף למגדל, הוא שטח עצום שירשם כנכס ציבורי בבעלות העירייה.

לאחר סיום בניית המגדל, תוכל העירייה להעביר לשטח זה את אגף החינוך ואת חברת מפעלי בית עמנואל, ולחסוך מיליוני שקלים בשנה שמשולמים לשכירות מיקומם העכשווי.

בסופו של דבר אני שמח שרוכשי הדירות יקבלו דירה בתמורה לכספם, אך מנגד הם יצטרכו להיפרד משטח משמעותי לטובת שטחי ציבור, ובכך גם הציבור לא יינזק מפעילותה של אור".

 

בקבוצת הרכישה מרוצים מהפשרה שהושגה, הם מאושרים כי בסופו של דבר הבינו בוועדות המחוזית והמקומית, שנכון תכנונית לאשר את תוספת הדירות.

כך הרוכשים לא יאבדו את כספם, והם מחזיקים כעת זכות לדירה אמתית ולא ווירטואלית.

 

 

בפרשה זו בסופו של דבר הגיעו לפשרה שכולם מרוצים ממנה, אך אי אפשר להתעלם מהמסר השנוי במחלוקות שנובע מהפשרה שהושגה. בסופו של דבר מדובר בעובדה שהציב יזם נדל"ן במרמה. אור שיווקה יותר זכויות בנייה ממה שאושרו, ובסופו של דבר הרשות היא זו שהצילה את הרוכשים מלאבד את כספם.